De Reis Naar Het Geluk Dag 9

28 december 2018 - Ko Mak, Thailand

20181228_092915

Thailand Koh Chang , naar Ko Mak op 28 december 2018

Vrijdag ochtend vroeg opgestaan met de gedachten dat als ik opschiet ik nog naar het eiland Ko Mak kan gaan. Ik liep naar het restaurant waar ook de receptie is, en kocht een kaartje voor de trip met de boot naar Ko Mak. Ko Mak is een van de mooiste eilandjes om Ko Chang heen. Ik liep met mijn ticket naar de grote weg waar ik opgepikt zou worden, de wolken waren erg donker zag ik het zag eruit dat het gaat regenen, balen als het zo is. Ik kocht daar bij een van de tentjes een bananen kokos shake die erg lekker was. Opeens stopte een jeep stil langs de weg de chauffeur vroeg naar mijn ticket, ik stapte in de jeep en we reden weg, waar hij nog daarna naar drie hotels reed om andere mensen op te halen. Eenmaal volgepropt met toeristen reed hij eindelijk naar de Pier Bang Bao zodat we daar de boot konden nemen. Er zaten ongeveer 60 man aan boord. Iedereen kreeg een zwemvest aan . Ik hoorde wat gerommel en voelde dat we aan het varen waren. Ik moest mijn ticket laten zien aan een aparte Thaise indiaan achtige man die door de zon donkerder was geworden dan mij, hij had ontblote  borst met tepelpiercing en  hier en daar wat tattoos. Zijn slierterige lang haar hong los en aan zijn middel droeg hij een piemel riem. Er hingen zeker 40 piemels van verschillende modellen en lengtes aan zijn middel. Als hij voorbij loopt dan blijft je naar kijken het is een gek gezicht en je vraag je jezelf steeds af, waarom hij zon riem draagt. Ik weet zeker dat iedereen het had willen weten maar niemand die het vraagt. Normaal zou ik het wel doen, maar ik zat in Thailand in de chill modes en vond het best. Toen liep hij weer langs want dat deed hij steeds, pakte ik me kans en vroeg hem of ik een foto van hem mag maken, dat vond hij niet erg en heeft voor mij staan poseren, daarna liep hij weer verder waar ik niet aarzelde om ook een foto van zijn achterkant te maken.

De reis duurde anderhalf uur maar het was echt de moeite waard. Het was prachtig ook ondanks de mist. Eenmaal aangekomen Koh Mak zag ik allemaal palmbomen op het strand de zee was licht helder groen, waar je er zo doorheen kon kijken. Het strand was spierwit ik stapte het boot uit deed mijn jurk uit en liep op blote voeten in de zachte fluwelen zand. Kijk dit is wat ik wilde strand zee ,zon en de rust. Ik ben het water in gegaan en heb aanhoudend  genoten. Na lang te hebben genoten besloot ik om een hapje te gaan eten, er is was een restaurant aan het strand met allemaal hangmatten. Ik liep naar het restaurant toe en werd overvallen door een forse Russische dame die met hele grote lenzen van zijn professionele camera op mij gericht was. Ik keek haar lachend aan en zei waarom doet u dat zonder te vragen, waar zei antwoordde you are So beautiful, terwijl ze gewoon door ging met fotograferen ze keek naar een groep mensen die bij het restaurant zaten en vroeg aan hun is zij niet beautiful? toen vroeg ze of mijn borsten echt waren en liet mij daarna met rust.

Ik ging zitten en bestelde grote gamba's waarvan deze de lekkerste waren die ik ooit  gegeten had ik heb al mijn tien vingers erbij gelikt.  Ik bestelde daarna een cocktail en ging op een ligstoel liggen om van mijn Margarita te genieten. Opeens kwam weer de vraag in mijn hoofd van waarom? ik heb er geen aandacht aan besteed en heb gefocust op het Nu. Gelukkig heb ik meer ups dan down nu en dat bevalt me goed. Het is 31 graden hier maar wel erg aangenaam ik vroeg me af of het bij Lonely beach ook zo mooi weer was. Ik zie het boot aankomen varen ik pakte mijn spullen en stapte in het boot er waren heel weinig mensen nu in het boot, aangekomen stond de jeep klaar om je weer naar je hotel(resort) te brengen. Aangekomen Ko Chang zag ik dat er geregend was. Ik besloot om een massage te nemen, ja hoor ik vermaak me meer dan genoeg hier en voel me super elke dag meer. Het is net een droom om hier te kunnen zijn. Ik voel me absoluut niet alleen de bevolking is aardig en soms moet ik gewoon andere kant kijken want hebt zo aanspraak.  Ik liep terug naar de resort om te gaan douchen en wilde ook voor morgen de Hike gaan regelen, maar helaas ik was te laat en het was uitverkocht, ik baalde en dacht dat mag niet gebeuren want het hiken zit ook in mijn planning. Ik besloot weer naar het dorp te lopen weten dat er daar ook een toeristen tent was met een dame die zo vriendelijk tegen mij lacht elke keer als ik langs loop. Ze heeft het druk zie ik, maar ze had mij allang gezien en zei ik kom zo bij je, inmiddels kwam een andere dame erbij staan en vroeg of zij mij misschien kon helpen omdat het te druk was. Ik vertelde dat ik wil gaan hiken maar dat het uitverkocht was, zij belde voor mij en inderdaad het was helemaal uitverkocht. Maar zij herinnerde, dat er een dame was die middag die wilde annuleren omdat ze zich ziek voelde maar kreeg haar geld niet terug van de organisatie omdat ze te laat was met annuleren. Dus zei ze tegen mij, ik weet welke hotel ze verblijft spring maar achter bij mij op scooter, en ja hoor ik sprong achter op de scooter bij een wild vreemde Thaise dame, nou deed dat ook bij een Noorweegse dus waarom niet en we reden naar de hotel op zoek naar de dame die een kaartje had in haar bezit, het was even zoeken maar we hadden haar gevonden, ik heb haar kaartje gekocht, en sprong toen een gat in de lucht . Morgen ga ik hiken Yes!

Blij liep ik terug naar het resort, aangekomen zag ik een app binnenkomen het was Per de hippie man ,die vroeg hoe mijn accommodatie in de jungle was en of hij mag komen kijken. 20 min later hoorde ik een geluid van een scooter en wist dat hij het was, Ik heb hem rond geleid en daarna hebben we in het restaurant water gedronken. We hadden goede gesprekken Per is mindful coach en bedrijfscoach, ik heb hem mijn verhaal verteld en ook wat vragen gesteld en toen werd mij een hoop dingen nog duidelijker, de manier hoe hij dingen ziet is heel bijzonder hij heeft een goed hart en is rechtvaardig en erg aardig . Per zegt voor liefde moet je geen moeite doen als het goed is gaat alles vanzelf. Ook speelt hij in een band genaamd Rainbow waar ze 100 duizend  platen hadden verkocht en daardoor  de goudenplaat  in ontvangst hadden genomen voor het nummer bye bye baby goodbye vertelde hij. Ik zei ook goodbye to Per, morgen vroeg ga ik Hiken en heb er zin in!