De Reis Naar Het Geluk Dag 8

27 december 2018 - Koh Chang, Thailand

20181226_155118

Thailand Koh Chang Lonely Beach  donderdag 27 december 2018

Vanmorgen is de dag dat ik voor 3 nachtjes op een andere locatie zou verblijven en daarna zal ik naar Bangkok vliegen voor mijn nog laatste 3 dagen waar ik ook oud en nieuw zou vieren. Na het mediteren kreeg ik Thai Shi les van de schoonvader van de dochter van de eigenares. Het is vrij moeilijk die  langzame bewegingen te volgen in een tempo waar ik niet gewend ben. Ik bedankte hem vriendelijk want hij was daar ook voor zijn vakantie dus toch aardig van hem om met mij te oefenen. Ondertussen werd de taxi  door de receptie gebeld.

Ik ben nu onderweg naar Lonely beach waar ik voor 3 nachtjes in de Jungle zou verblijven. Aangekomen liet de taxi chauffeur mij eruit stappen, ik keek en zag het bord met de naam van de resort erop  Oasis Resort. Hij wees zo met zijn arm dat ik naar boven moet gaan lopen. Met koffer en trolley bij me zag het niet zitten om helemaal naar boven te lopen. Ik keek hem aan en zei nee nee dat ga ik niet doen ik heb je 400 baht betaald dat( is omgerekend in euro 20 euro) wat voor Thaise begrip veel geld is, dus dat hij mij moest gaan brengen. Hij wilde gauw weer verder want tijd kost hun geld. Maar doordat ik bleef zitten reed hij door en bracht mij naar boven waar ik verbleef. Onderweg was ik heel blij dat ik ben blijven zitten, want het was een lange onverharde weg naar de Jungle toe. Mijn koffers zijn door een Thaise meneer naar mijn hut midden in het bos gebracht terwijl ik achter hem aan liep.  Het was een vrij grote hut met alles erop en eraan zelf een koelkast en airco, ook een balkon met een hangmat. het zag er rustig uit het eerste wat ik dacht was, als er maar geen slangen en grote spinnen mijn kamer binnen komen. Ik gooide de deur achter mij dicht en ging op de wandel even de locatie verkennen. Lopend naar beneden zag ik meer boomhutten aan de zijkant van de weg, en toen ik weer op de weg stond liep ik door een straat met allemaal soorten winkels en Fruitshake tentjes tattoos shops , massages salons, restaurants zag er allemaal echt heel gezellig uit. Ik liep richting strand en kwam bij een restaurant met een grote vlonder in het water. Ik ging zitten en zag een man helemaal achterin zitten. Het was zo rustig dat ik dacht dat ze gesloten waren, ik bestelde een fruitshake en keek over het water en zag aan de overkant alleen maar bergen. Er waaide een frisse wind en het geluid van de zee gaf inheemse rust. Eenmaal terug in mijn hut was ik toch blij dat het hier zo rustig  is vergelijken met de drukte daar beneden, met allerlei bars en restaurants. Ik heb gelezen dat het volop word gefeest tot de late uurtjes en dat elke dag. Ik ging in de hangmat liggen en kon door het bos heen in de verte de zee zien liggen, ik voelde de leegte en tegelijkertijd de vrijheid. Toch vroeg ik me af, is dit wat ik wil... het is echt confronterend.

Morgen ochtend ga ik gelijk regelen zoals gepland om te gaan hiken, zal ik toch op de olifanten gaan zitten ? is het echt zo zielig? ze zijn toch groot en sterk? ,maar ergens snap ik het ook, ik wil ze wel heel graag zien en aanraken. Na een klein uurtje hangen werd ik onrustig wetend dat er veel te doen is in het dorp. Ik besloot om een massage te gaan nemen en liep naar beneden, graag alleen met de handen vroeg ik aan de dame en geen ellebogen, Na de massage kreeg ik van de dame een kopje thee waar ik heerlijk suf bij zat te gappen. Inmiddels  is het al vrij donker aan het worden en de hele dorp zag er prachtig verlicht uit met verschillende gekleurde lichtjes, ik liep terug naar mijn resort en zag in de verte hoe gaf mijn verblijf eruit zag verlicht in de bomen.  Ik liep langs onze restaurant en ben naar binnen gegaan waar ik uiteindelijk met een boek tussen op hele grote kussens kwam te liggen met nog drie andere mannen die daar ook zaten aan een biertje, alle drie met hun aandacht gericht op hun telefoon, lekker rustig. Er klonk aparte muziek in de achtergrond wat een bijzonder sfeer gaf. Ik lag heerlijk samen maar toch alleen, Ik zie de twee Thaise jongens van de bar stiekem naar me kijken en naam de gelegenheid om te vragen over het hiken wetend dat ze ook excursies verkopen.

Ze vertelden me dat het hiken op zaterdag is, en dat het erg intensief moest zijn , ik bedankte hun ging daarna naar bed. Eenmaal in mijn hut hoopte ik dat er geen beestjes in mijn kamer binnen zullen komen, en geen apen op mijn dak.