Voor jou🙏🏽

4 april 2021 - Rhenen, Nederland

Er zijn er zoveel dagen in het jaar waar iets te vieren valt, waar iedereen altijd er druk mee bezig is om die dagen in te vullen. De spanningen vooraf, van wat ga ik die dag doen? De boodschappen die gehaald moeten worden, en niet vergeten al de stress vooraf.
En dan is die dag aangebroken, zoals vandaag paasdag. Ik zit op mijn favoriete plak thuis op de bank en ik hoor de vogeltjes buiten fluiten er valt stilte tussen het geluid van de voorbijrijdende auto's.
Ook zie ik dat het rustig is op straat op een na wielrenners die voorbij langs fietsen.
Mijn gedachten gaan naar de buren wat zijn zij aan het doen? En hoe zouden ze pasen vieren en al de anderen mensen in Nederland?  Zitten ze nu aan het paasontbijt of straks met familie aan de paasbrunch. Mijn gedachten gaan alle kanten uit.
Even werd ik er duizelig van en had het niet door dat ik het toeliet dat mijn gedachten de overhand waren aan het nemen en hierdoor mij gevoelens beïnvloeden.
Maar, is het pasen die bepaal hoe je je moet voelen en wat je moet doen?
Nee, Natuurlijk niet!
Als jij gaat zeggen wat jij wil, en niet wil en nodig hebt, word je zichtbaar wie jij bent en als je dat wil, begint dan met voelen door denken uit te schakelen.
Grenzen voelen in je lichaam.
Merk je dat je botst, met jezelf en met anderen, breng je aandacht naar binnen en voel. Ik weet dat jij nu vraagt, maar hoe? pak pen en papier en schrijf wat je wil en wat je voel.
Neem afstand van alles wat niet van binnenuit komt en probeer dicht bij jezelf te blijven. Ben je klaar met het op te schrijven leest het hardop op, doe je ogen dicht adem diep in en voel nieuwe energie naar binnen stromen, adem uit blaas zo lang mogelijk de negatieve energie uit je lichaam.
Wees zacht voor jezelf en niks moet zolang jij mag bepalen.
Fijne paasdagen lieve mensen.

1. ERIK Reinders:
    8 april 2021
    Nou Nou een heel verhaal hoop wel dat het wat voor je oplevert in woord en geschrift .
  2. Yohaila Martis:
    13 april 2021
    Haha,
    Voor mij?
    Voor degenen die het nodig hebben.