De Reis Naar Het Geluk Dag 3

22 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

20181222_224941

Thailand 22 december

Een nare nacht gehad, druk gemaakt in mijn hoofd, wetend dat het allemaal goed gaat komen. Vanmorgen vroeg opgestaan en ben bij ons voor de Hostel op de grond op een laag stoepje gaan zitten met een kopje thee in mijn hand. Ik had mijn koffer al naar beneden geschouwd  en was klaar om naar een andere  hotel te gaan , waar ik 2 nachtjes zou verblijven. Mooi om te zien hoe de Thaise bewoners langzaam ook wakker worden en het eten voor de verkoop klaar zetten. Daar voor de Hostel waar ik op de grond zat deed mijn ogen dicht, om te mediteren, door het geluid van de scooters heen die voorbij razen. De taxi die mij naar het andere hotel zou brengen was al gebeld en de taxi die dag waar ik daarna naar Schinchai  voor de cursus therapeutische Thais massage zou gaan. Aangekomen bij mijn hotel ben ik naar binnen gelopen om in te checken, een Thaise meneer maakte een buiging voor me en nam mijn koffer voor mij mee naar binnen. Na het inchecken stapte ik de taxi weer in en werd gereden naar de massage school. Ik was 2 uur te vroeg waar de taxi chauffeur zij van geeft niet ga maar gewoon naar binnen, zo gezegd zo gedaan, Ik stond voor een gesloten hek en riep 2 x hallo. Er kwam een heel klein vrouwtje naar buiten met dezelfde haar als ik, ik had mijn haar los dus had een afro kapsel en zei tegen de dame in het Engels kijk we hebben dezelfde haar en ik wees naar mijn haar, waar zei niet meer bij kwam van het lachen. Zodra ik binnen was ging die dame op zijn knieën verder met een man die zij aan het masseren was, het was een groot woonkamer waar overal matrassen op de grond lagen. Op een andere matras lag een dame die gemasseerd werd door een magere man waar ik kon zien dat hij slechtziend was en aan de manier dat hij aan het masseren was nam ik aan dat hij de blinde leraar was. Deze man kwam gelijk naar mijn toe pakte mijn handen vast en zei je bent te vroeg en dat ik mijn schoenen uit moest doen wat ik vergeten was, ik mocht blijven kijken van hem wat ik natuurlijk niet erg vond. Na ander half uur daar gezeten te hebben riep hij mij en zei dat hij mij nu les ging geven. Ik zei ja wat voor les, waar hij zei healing massage. Ik moest op een stoel gaan zitten en hij gaf instructies aan en daarna ging hij zitten en moest ik precies doen wat hij bij mij deed, was het voor hem niet goed genoeg moest ik het nog een keer doen. Ook vertelde hij bij voor welke klachten de behandelingen waren. En zo ging het ander half uur lang en daarna op de matras verder, zijn vrouw was al een tijdje weg en af en toe zei hij van Yentl Yentl do you want to killing me. Na 2 uur vroeg hij of ik de boek erbij wil hebben, ik heb het boek gekocht en betaald voor de cursus die veel goedkoper was dan het boek. De dame stond klaar om mij naar mijn hotel te brengen want dat wist ik het stond op de website dat ik na de massage terug gebracht zou worden naar mijn hotel. Buiten stonden er twee auto o.a een gigantische truck waar het kleine vrouwtje erin sprong waar ze net met haar hoofd bij de stuur kwam , ik lachte me kapot en begreep niet dat zo'n klein vrouwtje van 1.50 m in zo'n grote bak kon rijden.

Onderweg werd er niks gezegd omdat we elkaar niet konden verstaan. Ik heb haar het adres van de hotel gegeven  maar ze bleef rondjes rijden en kon het niet vinden. Uiteindelijk stond ze stil en wees met haar handen van ga maar lopen in die straat daar is het, waar ik dacht dat ga ik niet doen en vroeg aan een voorbijganger of die straat de straat was waar ik moest zijn, toen pas ben ik de auto uitgestapt. Zo liep ik naar mijn hotel en aangekomen realiseerde ik me dat de hotel prachtig was, ik trok mijn schoenen uit en liep de hotel op mijn blote voeten naar binnen ook dat las ik op de website. Op de gang stond een box met een sleutel waar ik mijn slippers in kon doen en dan voor een paar andere huis slippers aan moest doen die in de box waren.

Ik ben daarna een stukje buiten wezen wandelen en kwam overal massages salon tegen waar de dames je naar binnen vroegen,  het was overal gezellig toen kwam ik op een hele grote markt nog geen 20 min lopen van mijn hotel vandaan, ben de Thais food market opgegaan en hebt heerlijk grote gamba's gegeten en liep daarna verder op me gemak de markt weer op. Het was gezellig druk overal mooie kleuren en aardige mensen overal kon je je voeten laten masseren, Ik heb traditionele massage kleding gekocht, kwam in gesprek met de marktliederen en had leuke gesprekken met sommigen die wel een beetje Engels konden spreken.

Er stond een jongere Thaise man met slippers en schoenen op de markt en die vertelde dat hij niet gelukkig was, omdat hij en zijn vrouw niet de vaste lasten konden betalen met de inkomen uit de verkoop, totdat 2 jaar terug hij ging proberen om zelf schoenen te maken en twee jaar later is het hem gelukt en nu is hij weer gelukkig.

Zo heb ik een tijdje op de markt gelopen , heerlijk in mijn eentje, voelde me  vrij goed en vrij. Opeens zag ik een bekende gezicht het was een donkere dame die ook bij de meditatie was en ze vroeg aan mij wat ik van de meditatie vond of ik ook het zo fijn vond.

Zij vertelde mij dat zei vrijgezel is en al veel langer mediteer en dat ze uit Alterier zo iets...komt, waar ik alleen kende van miss world.

Zij maakt ook een rondreis in haar eentje en zegt dat ze graag alleen reist, omdat ze zich vrij voelt en dicht bij zichzelf kan blijven en ook diep van binnen kan voelen wat ze wil en de rust naar binnen krijgt.

Heel mooi gezegd ik bedankte haar voor deze mooie worden en wenste haar nog een fijne reis.

Terug lopend naar mijn hotel kwam ik een winkel waar ze heel veel klankschalen verkopen, wat ik erg mooi vind, de verkoper heeft een uur de tijd genomen en mij alles over klankschalen te vertellen en de chakra's echt fantastisch ik kocht een klankschaal die voor massages gebruikt word en we bedankten elkaar met gebogen hoofd met de woorden kap kun ka.

En zo kan ik nog veel meer vertellen wat er op zon dag gebeurd maar dan word het zo veel  en te lang.  morgen maar weer op naar dag 4

1. Lea:
    6 januari 2019
    Mooi verhaal en leuk om de foto's erbij te zien. Inderdaad een mooi hotel.