De Reis Naar Het Geluk Dag 13

1 januari 2019 - Bangkok, Thailand

bangkok

Thailand Bangkok 1 januari 2019

Vandaag alweer mijn laatste dag in Thailand.

Ik zit beneden te wachten op de masseuse om opgehaald te worden voor mijn massage, en zie Martin aankomen lopen. Hij zegt vanavond vertrek ik weer naar Tsjechië en heb  nog niks op de planning staan en of ik met hem wat wil gaan doen. Ik had zelf geen plannen nog gemaakt en verlangde op dat moment alleen op een heerlijke massage. Voordat ik morgen weer naar Nederland vertrek wil ik naar de lumpini park. Dat is een grote park in Bangkok waar iedereen die van sporten houd, daar hun sportactiviteiten kan beoefenen. Hij gaf aan dat het prima was en dat hij mee wil. We namen samen de taxi en werden bij het park afgezet waar het best wel een stuk rijden was. We liepen samen het park in en zagen een enorm beek er om heen, waar mensen in bootjes aan het varen waren bootjes in de vorm van zwanen , zag er romantisch uit. We liepen verder en kwamen bij een veld met allerlei sport apparaten. Een paar mensen waren aan het sporten en zo was er overal mensen bezig met hun sport. Wij kwamen bij een groot grasveld en ik zei tegen Martin jij doet toch aan qi qiong? kan je mij niet een les geven dan? Ik was ben benieuwd van hoe dat gaat. En zo heb ik qi qiong les van hem gekregen waar hij het erg goed deed alsof hij instructeur was, ik bedankte hem en gaf hem de compliment van dat hij het heel goed heeft over gebracht. We liepen verder en opeens zegt hij tegen mij, je bent veel rustiger opeens en inderdaad ik werd  rustig en besefte dat ik mijn balans had gevonden. Ik herinnerde me ook dat als ik yoga oefen dat ik ook rustig van word. Besef nu dat de krachtige vrouw die ik ben ook een zachte kant heb. Ik zal niet alleen met kracht en explosief sporten moeten oefenen , maar juist ook meer van binnen in te moeten gaan en voelen en dit door meer te mediteren en yin Yoga te doen en zo mijn Balance te vinden

We hadden het erg gezellig samen en hebben ook veel gelachen. Martin vind het leuk om mij af en toe te pesten, puur om de manier hoe ik reageer. Hij zegt dat hij het erg naar de zin heeft samen met mij ,en dat hij volgende keer naar zuid Amerika op vakantie wil gaan. Hij vertelde dat hij nooit met een donkere vrouw is omgegaan en zelf nooit mee hebt gesproken. Wist niet dat ze zo leuk zijn!, maar is bang dat hij daar geen Yohaila zou ontmoeten, omdat ik heel bijzonder ben. Ik werd even stil van en vroeg mezelf af waarom ik zo indruk op hem had gemaakt , ik heb hem geen misleidend gevoel gegeven en was gewoon al die tijd mezelf. Vond het lief en bedankte hem voor de mooie compliment.

Ik heb in deze reis zo bijzondere mensen ontmoet en ben mezelf ook tegen gekomen.Weet nu weer wie ik ben, heb geen moment stress ervaren, deed alles wat ik wilde en was mezelf ,hoefde geen discussies om niks. Ik  sprak met iedereen wanneer ik dat wil en ik lachte tegen mensen zoveel ik dat zelf wilde , En dat voelde super, ik voelde me vrij iets wat ik jaren niet meer had kunnen voelen. Ik ben wie ik ben en besefte dat ik bewust al die jaren niet mezelf was geweest om geen strijd te willen hebben die ik toch wel kreeg, bang om kwijt te raken wat ik voor lief had. Ik weet wat ik waard ben en laat niemand meer mijn trots van me afpakken. De persoon die niet wil zien wie ik ben is de persoon die niet goed genoeg voor mij is.