De Reis Naar Het Geluk Dag 14

2 januari 2019 - Bangkok, Thailand

20181219_160707

Thailand Bangkok 2 januari 2019

Mijn vertrek dag, vandaag vertrek ik terug naar Nederland. Ik ben vanmorgen al een beetje chagrijnig opgestaan en ben het nog. Ik vind het helemaal niks dat terug ga ik wil eigenlijk niet, heb het zo naar mijn zin hier, voel me heerlijk en nu moet ik terug. Heb voor het eerst gehaast ontbeten en de dame die in de avond in de cocktail bar werkt en s,morgen in de ontbijtzaal gaf me een hele dikke knuffel terwijl normaal ze alleen met hun hoofd met handpalmen op elkaar gedag zeggen. Ik moest haar ook beloven dat ik terug zou komen, heb ik ook gedaan. Beneden stonden mijn koffers al klaar bij de taxi en ik kon na het uitchecken gelijk de taxi in. Ik merk gelijk dat deze taxi chauffeur gestrest was , dat zijn ze bijna allemaal hier in Bangkok. Ik zat laatst ook in een taxi waar de taxi chauffeur steeds spastische bewegingen deed en ook zo gehaast was en deze doet precies hetzelfde, het is heel naar om naar te kijken en ik realiseer de me dat ik een paar maanden terug ook zo onrustig zat in mijn lijf en vond het zielig voor de chauffeur. Hier in Bangkok draait het alleen om snel de passagier weg te brengen zonder tijd te verliezen om een andere passagiers weer op te halen. Tijd kost geld voor de taxi chauffeurs. De mensen zelf zijn wel relax, ik ben naar een hele grote winkelcentrum geweest Siam Paragon waar alleen maar de meest exclusieve merken onder bevinden en daar staan ze in lange rijen voor de deuren om naar te binnen te kunnen gaan. En daarvoor hebben ze wel alle tijd voor. En nu zit ik in de taxi naar het airport, ik had nog zoveel willen zien hier. Bangkok is geweldig! en de eilandjes zijn voor mij een rust van oasis en natuur.

Alles is hier anders is niet te vergelijken met het noorden, daar zijn ze ook meer relaxter ook de manier hoe ze lopen en de vriendelijkheid en zijn erg beleefd, in Bangkok word je een beetje mee getrokken door de drukte ook de tuk tuk hier zijn erg opdringerig, ze vragen meer dan het kost. Nu onderweg achterin bij de taxi in mijn dagboek schrijvend, voel ik nog steeds de drukte en gehaast op de weg. Ik haal diep adem en maak me zen. Ik zie overal vliegtuigen en besef dat ik er ben. Er gaat een raar gevoel door mijn lichaam en weet dat mijn reis afgelopen is. Na het inchecken kwam ik Robin tegen een jonge dame die ik de eerste dagen ontmoet had in het hostel in Chang Mai, we spraken even over onze reis ervaringen, en toen vroeg ze aan mij van,en heb je het geluk gevonden? Ik begon haar te vertellen dat ik me nooit zo gelukkig had gevoeld in mijn eentje en dat ik nu zeker weet wie ik ben en wat ik wil. Ik zei ik heb mezelf bevrijd uit de gevangenis waar ik in hebt geleefd. En op dat moment begon ik te snikken want het voelde echt zo en ik zei het. Inmiddels ben ik gestapt in het vliegtuig en we maken ons klaar voor de stijgen. Eenmaal boven kijk ik door het raampje naar beneden en zie alles steeds kleiner worden. Ik haalde diep adem in en uit. En denk wat ben ik trots op mezelf alles ging goed en alles klopte gewoon, van binnen een voldaan en gelukkig, want deze reis waar ik zelf helemaal gepland had is gelukt. De Reis Naar Het Geluk.

Ik pakte mijn boek waar ik in deze reis heel weinig bladzijde van had kunnen lezen en merk dat het boek genaamd de Ultieme waarheid nu meer duidelijkheid geeft, alles valt op zijn plek. De reis terug naar huis verloopt soepel en snel, nu nog een klein uurtje. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met mij als ik weer in Nederland ben. Ik hoop dat ik dit gevoel en de ervaringen vast kan houden.

2019 gaat mijn jaar worden dat voel ik , en ik voel de energie stromen in me.

Dag 15 zal geen datum krijgen, maar ik zal wel een korte samenvatting schrijven van  wat De Reis Naar Het Geluk mij heeft gebracht.