Een pijnlijke moment,

13 december 2019 - Thanon Phaya Thai, Thailand

Inmiddels is het al twee weken voorbij dat ik op het eiland Koh Samui ben geweest en sinds gisteren alweer in Bangkok voor 2 dagen om op mijn gemak naar Nederland terug te mogen vliegen.

Ben van het party gebied Koh Samui vertrokken naar het rustige prachtige gebied Lipa Noi waar ik een week als Eva in het paradijs heb geleefd. Lipa noi is heeft een hele groene gebied omringd met veel heuvels en bossen waar het bedekt is met bananen en palmbomen... echt prachtig! Het resort was heel mooi en erg rustgevend. Er waren maar een paar vakantie huisjes op het resort bezet, wat het tot de ultieme ontspanning gaf. Chillen op de privé beach was net alsof ik de enige was op het eiland. Ik liep de hele week smorgens nadat ik gesport had, op het strand in mijn badjas. Na het sporten en zwemmen ging ik naar het ontbijt in mijn badjas waar daar vaak maar 2 stelletjes zaten te ontbijten. Je keek mekaar twee tellen aan en zei even gedag en daarna spraak niemand met elkaar, tenminste als je samen was wel. Alleen de personeel zei yes madam sawadee madam en kap kun ka. Wat een  begroeting is en kap kun ka dankjewel betekent.

De hangmatten en de schommels op het strand waren zo goed als altijd vrij. Zo heb ik vaak een boek liggen lezen in de hangmat tussen het zwemmen door en het chillen. ik voelde me heerlijk en gezegend, dit ervaring op een vakantie heb ik nooit eerder ervaren. Ik werd er gelukkig van en het vond de rust in mijn hoofd en in mijn lijf. Yin en yang waren in balans, had geen meditatie voor nodig. De eerste dag was ik één keer met de baas meegereden naar de stad om geld te kunnen wisselen. Eenmaal in de stad Nathon heb ik mijn voeten voor een uur laten masseren. De dag ervoor had ik een massage op het resort gehad, waar ik de dame die de massage gaf niet goed genoeg vond.

Nadat mijn voeten gemasseerd waren, vroeg ik aan de masseuse of ze ook op locatie komt. En dat wilde ze graag doen, en zo  heb ik haar geboekt voor de laatste dagen van mijn vakantie. Ook  vroeg ze mij of ze mij terug mocht brengen naar mijn resort op haar scooter voor100 Bath en dat deed ik. Taxi kost trouwens 300 Bath.

Savonds brandenden  alle lichtjes op het resort..  zo mooi. Alles was in sfeerverlichting ook in de bomen was het versierd , het leek net een sprookje.

Het was zo relaxed daar, alleen de zee en de golven kon je horen en soms de wind als ie hard ging waaien. Ook het gezang van de vogels was heel mooi om te horen en af en toe was het grappig om te horen hoe een type vogel heel grappig aan het schreeuwen was.. Ik liep de hele week op blote voeten door het resort heen, en heb een keer terug lopend naar mijn huisje iets raars onder mijn voeten gevoeld, toen ik keek was het een kikker die vrolijk verder sprong. Eenkhoorntjes die rennend de bomen in klommen. En de geur  van de natuur onder mijn neus.

Oh wat heb ik genoten van deze locatie, de zee was heerlijk, met een lekkere temperatuurtje dat je zelf snachts in kon zwemmen. In de ochtend kon je 5 meter het water inlopen tot je schouders en savonds kon je tot je knieën bijna de hele zee oversteken, echt waar! Ik probeerde het te begrijpen hoe het zit met de maan die rond de aarde draait, maar snap er nog helemaal niks van.

Ik kan uren hierover vertellen hoe heerlijk en rustgevend het was en dat ik had dacht hier ga ik nooit meer weg.  Helaas was de dag aangebroken dat ik verder moest. Onderweg naar de airport had ik vochtige ogen en moest twee keer slikken.

Als je goed in je vel zit en je hoofd is leeg

en je rustig kan ademhalen, dan pas voel je dat het goed is met je, dat is wat happyness is.

Ik realiseer me dat het onmogelijk lijkt  om dat gevoel te creëren en te behouden in een maatschappij waarin we leven, waar alles moet en waar we blootgesteld worden aan teveel prikkels. De wereld verwacht van ons, ook als we het moeilijk hebben om na een tegenslag gelijk  weer op te kunnen staan. Moeilijke tijden waar je het soms niet weet hoe je ermee om zou kunnen gaan en om toch jezelf op te rapen en door te gaan. Het leven blijft je verassen het is meer hoe je er tegenaan kijkt. Blijft niet in de negativiteit zitten, maar komt tot actie en doe alles wat je leuk vind of wat je leuk lijkt en krijg weer positieve energie van.

Het is een kwestie van doen en anders naar kijken. Als je in de negativiteit blijft hangen gaat dat ook in je lijf zitten. En dat uit zicht in schouders nek en rug klachten en vaak tot ziektes. En hierdoor ontstaat alle stress burnout en depressies.

Een lantaarnpaal blijft net zo lang branden zolang ie energie blijft krijgen.

Ondertussen aangekomen airport Bangkok om twee dagen Bangkok te verblijven voordat ik terugreis naar Nederland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marcella:
    15 december 2019
    Het klinkt echt heel relaxed,,,ik weet niet of ik dat zou kunnen zo alleen, best knap❤
  2. Yohaila Martis:
    15 december 2019
    Het is ook heel relaxed.
    Ik wil niet meer anders, alleen reizen is het mooiste wat er is.😘
  3. Lea:
    Mooi verhaal
  4. Yohaila Martis:
    16 december 2019
    Dankjewel Lea
  5. Erik Reinders:
    17 december 2019
    Gaat lekker daar en hoe nu verder twee dagen Bangkok en dan naar huis kerstboom en huis inrichten voor de kerst .
    Goed bezig
  6. Yohaila Martis:
    17 december 2019
    Ja zeker, maar geen kerstboom deze kerst, heb net veel te veel zon nog in mijn lichaam.😅
  7. Raymond:
    17 december 2019
    Mooi jouw laatste verhaal! En zeker ook jouw laatste overweging.... thanks for sharing
  8. Yohaila Martis:
    17 december 2019
    Ja zeker, het is wat je voelt.
    En dat weet je pas als je het ervaren hebt.
    Dankjewel voor het lezen van mijn verhalen.