Aangetrokken door de energie

6 december 2019 - Ko Samui, Thailand

Na een dag shoppen te zijn geweest in Bangkok, ben ik nu gearriveerd op de luchthaven van Koh Samui. Koh Samui staat bekend als party eiland, met de bekende fullmoons party's in Koh phangan, terwijl Koh phangan ook bekend staat voor de yoga.

Mijn laatste twee weken vakantie gaat vanaf nu in. Ik heb gekozen om één van de twee weken één week op chaweng te verblijven in het party gebied.  En de andere week in een rustige gebied. Ik wil het party gebied wel ervaren hebben. De laatste week zal ik in Lipa noi verblijven om te ontsnappen aan de drukte.

Aangekomen in chaweng kreeg ik al het vermoeden dat dit niet een goede keus was geweest. Mijn taxi arriveerde bij mijn hotel en rijdend door de straten heen naar mijn hotel had ik al mezelf gevraagd, okay kan ik het wel aan?  Ik ging inchecken en samen met de piccolo liep ik naar mijn kamer, toen ik mijn kamer zag werd ik wel vrolijk. Zo mooi en wat een prachtige hotel, mooier dan op de foto's.

Ik ben daarna opzoek gegaan naar wat er zo byzonder was in deze stad. Mijn hotel stond midden in deze drukte, heb ik zelf zo geregeld. Nadat ik nou ik niet maar de piccolo mijn koffer in de hotel kamer had gebracht,  ben Ik op stap gegaan om wat te eten. Er heerste een overal een drukte en er waren best veel mensen en wat een herrie. Alle restaurants zaten naast elkaar , ook veel bars en winkels allemaal. Elke 2 min hoor je iemand schreeuwen ,taxi taxi,  ik heb me laten verleiden door een leuke restaurant, waar een vriendelijke man zei dat nu happy hour was en alles de helft van de prijs was. ik zag heerlijke verse  grote vissen en gamba's liggen en wees ernaar. Nee zei hij alles behalve het vis.  Ik ben toch voor de vis gegaan en heb de red Snapper besteld en dat was een hele goede keus, ik heb heerlijk gegeten om je vingers van af te likken. Daarna rende ik keihard weg terug naar mijn hotel. Mijn hotel geeft rust, alleen heb ik die nacht tot 02.00 uur snachts wakker gelegen omdat mijn airco het opeens mee ophield. Ik bellen naar de receptie en vertellen dat ik niet kon slapen door de hitte, zeg ze er kom zo iemand naar je toe, om je naar een andere kamer te brengen. Ik liep in mijn badjas naar een andere kamer wat gepland was voor één nacht. We gingen naar de 2 verdiepingen lager en toen de deur van de kamer open ging, kon  ik gelijk de frisse koele airco voelen, alleen was deze kamer een honeymoon suitte met twee prachtige zwanen gemaakt van handdoek met verse bloemen op het bed gestrooid. Okay, dacht ik dit is hilarisch ik slaap in een honeymoon room zonder bruidegom. Ik kroop op het bed deed de zwanen opzij en sliep als een baby.

De volgende dag was weer zo lawaaierig op straat. ik werd er helemaal gek van, er reden wagens met luidsprekers om te vertellen waar je die avond moet zijn of welke feest het best was. Ook waar het kickboks wedstrijd zou plaatsvinden. ik heb daarom gekozen om buiten het hotel te eten en daarna weer gelijk terug naar mijn hotel. Ook zat ik meer bij het zwembad van het hotel. Het hotel ligt aan het strand en door eb en vloed kan je niet makkelijk wandelen op het strand, toch ben ik veel gaan wandelen op het strand en heb hierdoor een masseuse gevonden waar ik me elke dag liet masseren, en goed dat ze was! Eerst ging ik hardlopen en daarna ontbijten, na het ontbijen liep ik naar haar toe. Ze was heel blij om mij elke keer te mogen masseren omdat er haast niemand op het strand liep, en geen wandelaars dus geen klanten.

Zo ben ik smorgens toch in het water de hele week een strandwandeling wezen maken. Elke ochtend was ik geleverd  aan de golven, die mij tegen de muren zowat sloeg en daarna nog terug het water in. Het was best eng en zeker als je niet goed kan zwemmen. Ik moest wel lachen maar vond het wel byzonder en super spannend, savonds zakte het water weer dan was het eb en hierdoor kon ik beter wandelen. Ik vermaak me wel zeker hier. Wel moest ik vier dagen geleden naar de receptie toe, om te vertellen dat ik mijn boeking wilde annuleren ik kon de drukte niet meer aan. Helaas kon het niet , of anders was ik mijn geld kwijt dus besloot ik tegen mijn zin te blijven en toch wat van te maken.  Eigenlijk is dat niet zo moeilijk zolang je positief blijft en anders naar probeer te kijken, en toch iets moois van probeert te maken.

Zo ben ik steeds ipv voor het hotel de straat in te lopen, gekozen om via het strand te lopen. Best wel spannend want ik ging ook savonds wandelen via het strand en zag groepjes jongeren en ouderen zitten op het strand waar ook overal muziek was. Een groep jongens waren met vuur kunstjes aan het oefenen, waar later ik het zag waarom.

Het was vrijdag en heb ik besloten om naar lamai te gaan dorp verderop. Één van de grootste markt hier in omgeving , het heet de frischement markt. Ik boekte een taxi met grab,  grab kost minder dan de normale taxi, dus altijd handig . De rit duurde 30 min en de weg naar toe was leuk. Eenmaal aangekomen op de markt moet ik zeggen dat het de leukste markt is die ik ooit hebt meegemaakt. Om het kort te houden het was fantastisch!! overal was er muziek ,en salsa workshop en lekker eten mooie kramen. Ik zag een hoop merkkleding  en gezondheidsartikelen echt van alles. Ik heb afgesproken met de taxichauffeur om mij om 22.30 uur weer op te halen. Onderweg in de taxi zegt de taxichauffeur tegen mij, je moet vanavond naar de ark bar. De ark bar? ja zegt hij, is heel gezellig en dicht bij jou hotel zo 200 meter vandaan en daarna om 24.00 uur moet je naar de grean mango gaan.

Hij zette mij af bij de ark bar en ik liep het pad af. Ik hoorde al muziek in de verte, hoe dichterbij ik kwam hoe luider het werd. Uiteindelijk kwam ik bij de pool van de ark hotel aangelopen. En wauw wat een feest! er hing een heel gezellige sfeer, niet normaal leuk! Ik keek mijn ogen uit.  Heb veel mensen gesproken, en heb giga gelachen en heerlijk staan dansen.

Jongens wat is het hier gezellig!! ik voelde me net 20 weer. Iedereen op het strand was aan het genieten. Er was lekker muziek, vuur spectakels en een drummer en een DJ echt top!  Er liepen mensen met leguanen op hun schouders voor op de foto's en als ze bij mij in de buurt kwamen ging ik hard gillen, omdat hun steeds dat beest op mijn schouder probeerden te zetten. Ook verkochten ze voor 100 Bath allemaal spulletjes voor in je haar of voor aan je pols die licht gaven. ik dacht leuk en ging eentje kopen, en gelijk bij het te willen betalen, stond er een kerel naast me en rekende het af voor me. Ik keek hem aan en hij zei, is dit genoeg of moet je nog meer hebben. Wat je wil ik ik ga naar China en haal het allemaal voor jou op... Grapjas! Ook de dames waren allemaal vriendelijk en ze kwamen gewoon op je af om met je te praten en met je te dansen. Later heb ik samen met een paar dames naar de grean mango gelopen.

Aangekomen grean mango 2 min van Ark bar vandaan ging de dak echt eraf. Iedereen was in feest stemming de dames waren allemaal sexy gekleed de jongens zagen er ook goed uit en de ladyboys waren mooier dan de dames.

Wat een feest nu snap ik waarom iedereen naar Koh Samui gaan. Je moet het meegemaakt hebben. De  muziek was opzwepend ik keek omhoog en zag op een podium een oude man helemaal uit zijn dak te gaan. Ik hoorde dat hij vaak hier te zien was. Ik sprak mensen uit Israël uit Pakistan uit Frankrijk enz enz.

De volgende dag was ik weer van de partij en toen wilde ik niet terug naar mijn hotel zo gezellig was het. Ook had ik kennis gemaakt met een prachtige ladyboy die heel enthousiast en aardig deed als hij/ zij mij zag en mooi dat ze was!

Smiddags de volgende dag om 12.00 uur stond dezelfde taxi weer, ik had een deal met hem afgesloten om mij naar de laatste hotel te brengen waar ik in een heel andere setting mijn laatste week zal gaan ervaren.  Ik ga nu op een andere plek, nog een week genieten van deze onvergetelijke byzondere reis.

Op weg naar Lipa noi.