De Reis Naar Het Geluk - geweldloze communicatie

11 februari 2019 - Elst, Nederland

download (2)

11 februari 2019

Inmiddels  nog druk bezig met nieuwe onderneming voor Kleinwellness.

Kleinwellness krijgt een hele nieuwe gezicht. Maar naast druk met Kleinwellness hou andere zaken mij ook bezig, zoals je eigen leven je familie je vrienden en kennissen, Je kan je niet bedenken hoe dingen kunnen veranderen. Mij verbaast het elke keer weer, maar nu wel wetend dat je nergens aan vast moet houden,  dat wat er vandaag was of is kan het in een keer zo niet meer of anders zijn. Gelukkig word ik gedwongen om wijzer en realistische te worden met die kennis die ik in de loop der jaren heb ervaren. Wat mij nu bezig hou laatste weken, is hoe wij met elkaar communiceren. Wat we elkaar aan het doen zijn,  door de manier hoe wij communiceren met elkaar. zoals op je werk , thuis met je partner en je vrienden, is niet altijd geweldloos. Wij communiceren allemaal vanuit onze eigen belangen en behoeftes en we luisteren niet meer. We luisteren niet met Empathie naar elkaar. En hebben snel een oordeel en reageren vaak moralistisch. Deze onderwerp is ontzettend interessant en hou mij bezig al een paar weken en daarom wil ik me  in verdiepen.

Dit is de grootste reden dat mensen niet samen gelukkig kunnen zijn. Dit is de reden waarom relaties uit elkaar gaan. Dit is de reden dat vriendschap kapot gaat. Dit is de reden waarom families ruzie hebben, dit is de reden dat je op je werk je ontevredenheid niet durft te tonen. Dit is de grootste reden waarom er oorlog in de wereld is, omdat wij niet  geweldloos kunnen communiceren.  Empathie is de rode draad om in verbinding met elkaar en jezelf te komen en te zijn. Dit zijn weer nieuwe inzichten die ik heb gekregen door de Reis Naar Het Geluk te maken en hierdoor maak ik een nieuwe groei face in mijn leven en ik hoop dat ik jullie ook kan inspireren tot geweldloze communicatie.