De Reis Naar Het Geluk Dag 1

20 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

20181220_163525

Ik werd ingevlogen van Nederland naar Bangkok. Eenmaal aangekomen in Bangkok vloog ik meteen verder naar Chang Mai. Van daaruit heb ik de taxi genomen naar mijn Hostel waar ik verbleef. Ik heb gekozen voor een Hostel omdat ik daar in contact wilde komen met Backpackers en om met hun in gesprek te gaan, om te weten waarom ze alléén op reis gaan. Zat net 5 min in de taxi begint het te regenen, de taxi chauffeur beloofde mij, dat het maar een half uurtje zou duren. Aangekomen bij de hostel regende het keihard, ik moest rennen om niet zeiknat te worden. Een vriendelijke meneer achter het loket bij de Hostel wees naar de grond waar zeker 8 schoenen en slippers lagen van dat ik ook daar mijn schoenen moest leggen. Daarbij vertelde hij ook nog de regels en faciliteiten van het verblijft. Ik mocht koffie of thee en zelf fruit gratis consumeren. En als ik vragen had weet ik hem te vinden zei hij nog achteraan. Eenmaal in mijn kamer voelde ik me doodop. En gezien de schema voor de volgende dag, leek het mij niet verstandig om nu al naar bed te gaan. Dus heb ik een douche genomen en de straat opgegaan voor een wandeling. Inmiddels was het gestopt met regenen maar was wel nog bewolkt waardoor ik me een beetje somber voelde. Ik liep door smalle straatjes en kwam een klein huisje tegen waar buiten ook weer allemaal schoenen en slippers lagen, ik keek naar binnen en werd geroepen van kom maar naar binnen. .       ,,

ik liet hier dus mijn voeten voor een uur masseren. Tussendoor viel ik steeds in slaap door de vermoeidheid. Daarna op zoek gegaan naar eten, kwam ik langs een grote tuin waar een Thaise man hanen hield. Hij had ze onder grote manden en vertelde mij met trots dat hij hanengevechten mee hield en van hoe leuk dat is. Ik ging daarna opzoek naar eten. Ik heb bij een tent gegeten waar ik vrij lang voor mijn eten moest wachten, en liep daarna terug naar de Hostel, intussen is al vrij donker geworden buiten. Aangekomen zaten daar drie blonde dames te chillen op een lounge bank, ik ben met hun in gesprek geraakt, en in  tussentijd waren er nog twee jongens bij komen zitten. Voordat ik het door had zaten we gezellig te kletsen en te lachen, ik vroeg nog aan hun wat hun gelukkig maakt en de reden om alleen te willen reizen, (hier kom ik later weer op terug ) Ze vroegen of ik mee wilde  naar de avond markt,  en dat deed ik maar eerst vroeg ik aan de meneer achter het loket die vrij goed Engels spraak, waar ik morgen moest zijn, voor mijn afspraak cursus mediteren die ik al in Nederland had geregeld,en of hij een taxi voor mij dan wilde regelen.

1. Jack:
    5 januari 2019
    Hey Yo, wat leuk om dit te volgen.
    Gr Jack
  2. Yohaila Martis:
    He Jack,
    super tof dat je het volgt, voor opmerkingen vragen heel graag
  3. Yvonne Canters:
    5 januari 2019
    Dank je voor het delen van je reis Yohaila! Ik heb beide dagen gelezen. Geniet nog veel daar! Liefs,
  4. Lea:
    5 januari 2019
    Wat leuk om te lezen... dat je snel contacten hebt gelegd en zelfs je voeten hebt laten masseren.