Mijn valkuil, te fanatiek

6 mei 2020 - Amerongen, Nederland

Hier lig ik dan al 4 dagen in bed, en ga alleen uit mijn bed om te eten en thee water op te zetten. Ik neem mijn vitamines in en maak mijn proteïne shake en kruip weer mijn bed in. Van mijn bed de trap af gaat alleen met hulp van mijn lieve zoon. Ik lijk wel een bejaarde en loop echt als een heel oud vrouwtje. De pijn is ondraaglijk en van de ubroprofen merk ik amper wat van. Snachts doe ik haast geen ogen dicht door de pijn en elke beweging doet zeer.

Wat ik heb...ik heb een piriformes syndroom. Het is een langwerpige spier in je bil die bij mij geririteerd is geraakt en op spanning is komen te staan door overbelasting. Ben ik te fanatiek geweest? Heb ik niet genoeg herstel momenten genomen? Vraag ik me af. Wat ik wel weet ik heb heerlijk kunnen sporten als vanouds, had opeens zoveel vrije tijd en dus super blij dat ik weer kon sporten op het niveau van vroeger. Normaal sport ik 2 a 3 x in de week maar nu 5 dagen in de week. Sporten is mijn leven en ik vind het heerlijk om het te doen. Tijdens het hardlopen had ik wel een beetje last van die spier, en hebt toen gekozen om op de trampoline en de crosstrainer mijn cardiotraining voort te zetten, om die spier te kunnen ontlasten.

Toen ik de fisio tijdens het appen vertelde dat ik zelf in mijn bil ging prikken, zei ze dat ik dat niet moet doen en dat ze langs zou komen. Ik pas dryneedling bij mezelf bij spierklachten, maar bij je bil zelf prikken gaat moeilijk. Er gingen wel 8 naalden van 9 mm mijn bil in,  waar ik enorm moest gillen. Ik pakte mujn kussen en bedekte mijn gezicht en mond .Ik ben niet kleinzerig zeker niet! maar een geïrriteerde spier die op spanning zit en pijnlijk is, is absoluut geen pretje. Stel je niet aan zei nog die draak :-()

Veel water drinken was haar advies toen ze weg wilde gaan. Ik vroeg toen heel snel nog aan haar, hoe was dit mogelijk? waardoor zei beantwoorde, jij bent ook niet meer de jongste.

Vraagje, wat is jou valkuil?

Yohaila Martis

Mental physical coach

1. Eugene Deenen:
    6 mei 2020
    Maar meissie wat lees ik nou! Geblesseerd van het sporten! Hoe is het mogelijk!
    En dat net nu je weer vanaf volgende week weer aan het werk mag!
    Nou veel beterschap met je mooie billen 😁😁
  2. Yohaila Martis:
    7 mei 2020
    Nou, dat is dus de reden van de blessure, te zwaar getraind om ze mooi te houden. 😉
  3. Marcella:
    7 mei 2020
    Overal waar te voor staat???💜
  4. Yohaila Martis:
    Bedankt voor je reactie Marcella,
    En inderdaad waar TE er voor staat is nooit goed, en het voelde zo goed! Maar nadat ik de 50 ste verjaardag te hebben gepasseerd, had ik toch moeten toegeven dat het lijf niet snel meer hersteld.
  5. Frits:
    9 mei 2020
    Sterkte toppertje gauw herstellen komt goed
  6. Yohaila Martis:
    Dankjewel Frits,
    Attent van je komt goed, hoort erbij hé
    Ik krijg ze bijna elke dag in de praktijk, sporters met blessures alleen ik heb heel lang niet meer zo fanatiek Kunnen sporten.
  7. Marieke:
    9 mei 2020
    Ja pijn in signaal om naar te luisteren. Ik herken het. Ik heb dezelfde valkuil, ik hou ook zo van sporten en hardlopen. Maar merk dat ‘vriendelijk’ bewegen soms beter is voor lijf. Sterkte dit is heel pijnlijk! Xxx
  8. Yohaila Martis:
    9 mei 2020
    Ja vriendelijk beweging bereik ik met sporten niet mijn doel.
    Ik luister altijd heel goed naar mijn lichaam sport al mijn hele leven zelfs in de vakanties.
    Veels te laat begonnen met mijn proteïne ( spierherste supliment ) ja en mijn valkuil gaat lekker voel me goed, dus knallen maar.
    Bedankt voor je reactie en alles wat je doet moet je vriendelijk zijn voor jezelf, maar met sporten blijft het een ding😉