De Reis Naar Het Geluk Dag 7

26 december 2018 - Koh Chang, Thailand

20181226_154940

Thailand Koh Chang 26 december 2018

Het is hier zo rustig, dat ik me met mezelf geconfronteerd werd. Ik zie de zee bewegen en voel dat ik nu stil sta, en denk terug  ik vind het niet meer erg dat het over is, maar wel wat het met mij gedaan heeft.  Bizar eigenlijk ...ik weet wel dat ik me lekker heb gevoeld deze dagen omdat ik mijn vrijheid weer heb. Mezelf kon zijn en genieten op mijn manier. Ik moest weer denken aan de Isrealische zussen.

Vanmorgen na 2 weken geen yoga te hebben gedaan, mijn yoga sessie te hebben geoefend, merkte ik hoe snel je stijf kan worden. Ik heb de yoga sessie op de video gezet, en heb daarna nog twee keer de yoga herhaald. Morgen vertrek ik naar een andere resort die midden in Jungle ligt. Ik heb gekozen om bij de plaats Lonely beach te gaan zitten omdat er daar veel uitgangs- mogelijkheden zijn , zodat ik de keuze heb van drukte of rust.

Ik ging wat eten en liep op blote voeten de restaurant in, jaha op blote voeten best raar voor een dame die altijd op hakken loopt, maar het voelt goed en ik voelde me kind aan huis. Ik heb een heerlijke soepje genomen en voor me uit zitten staren  naar het uitzicht. Stond op en terwijl ik terug liep werd ik vriendelijk gegroet door de moeder van het meisje van gisteravond. Ook stond de grote zus bij die mij eigenlijk niet eens opgevallen was nog in het hotel. Ze keken me vriendelijk aan en nodigden mij aan hun tafel om te gaan zitten. De moeder zei oh ik zag je vanmorgen yoga doen you are So beautyfull, toen ze dat zei sprongen de tranen gelijk in mijn ogen waar ik antwoorden nee dat was ik maar dat  ben niet meer als ik in de spiegel kijk. De oudste dochter zei  toen dat wat je voelt dat zie je, en als je positief ben over jezelf je zelf anders zou gaan zien.

Mijn moeder 52 jaar verteld ze verder,  heeft altijd keihard gewerkt, nooit gerookt nooit gedronken en kreeg twee jaar terug te horen dat ze kanker had. Haar hele leven stortte in , ze was altijd vrolijk en actief en runde alleen deze hotel. Ze was de moeder van alle zwakten een heel sterke vrouw.Toen ze dat te horen kreeg en ziek en zwak werd, kon ze niet meer de dingen doen die ze altijd al deed. Ze werd daardoor zo negatief en wilde niet meer leven en vroeg keer op keer waarom ik. Haar twee dochters hebben haar eruit getrokken ze hadden de beste dokters gezocht want geld hadden ze, maar zelf al het geld van de wereld kon haar niet redden. Ze ging naar de dokter en de dokter zei tegen haar je hebt maar drie maanden nog te leven,  ze keek de dokter aan en zei is dat wat je denkt? dus je kan mij niet helpen? dan heb ik hier niks te zoeken want ik leef langer dan drie maanden.

Toen werd ze opeens sterk en positief en ging dingen doen die ze wel nog kon doen en nu is het al twee jaar later.

De boodschap is, hoe negatiever je bent hoe makkelijk je ziekte tot depressie kan brengen en door positief te zijn je meer overleefd. Pak jezelf bij de kraag en ga ervoor. Niet in de negativiteit te blijven hangen, maar achter je laten en te concentreren in het Nu.

Ik vond het een heftig verhaal en realiseerde dat ik niet moet zeuren ik ben toch gezond? we hebben daarna fijne gesprekken gehad met af en toe wat tranen gelaten , maar ook gelachen. Ik bedankte hun voor het gesprek en reserveerde een massage om voor 18.30 uur bij het zwembad te krijgen.

Omdat hun mij verteld hadden dat ik mooi buiten het hotel rustig kon wandelen besloot ik om een stukje te gaan wandelen. Onderweg zag ik een aap in een boom , heb toevallig vanmorgen bij opstaan ook één  gezien op mijn balkon. De wandeling zette zich voorts en ik liep heerlijk te genieten van alles om me heen, onderweg wat huizen gezien en ook mooie uitzichten.

Onderweg werd ik achterna gezeten door blaffende straat honden en vond dat minder leuk.  toch liep ik vrolijk verder,  ik zie een man mijn kant aankomen lopen. Hij lijkt op een hippie had lange blonde vlechten in zijn haar, mouwloze sweater en op zijn armen wat bedekt met tattoos.  We keken elkaar aan en hij groette vriendelijk en liep gewoon verder. 10 min later keek ik op mijn sport horloge en zag dat ik al ruim een uur aan het wandelen was en besloot om terug te keren.Ik stond even stil en zag de hippie man terug komen lopen, we raakten in gesprek en hij zei dat hij dacht dat er een stad of iets in de buurt was. Hij is gisteren aangekomen in Koh Chang en blijft voor tien dagen in een hele leuke slaaplocatie  gevonden op internet. Hij was heel aardig en ik werd nieuwsgierig naar zijn slaapplaats en liep met hem mee om te gaan kijken. het  was maar een klein stukje lopen zij hij. Aangekomen zie ik dat het hotel de kleuren van de rasta had. Rood geel en zwart genaamd Hippie hut. Ik werd een beetje nieuwsgierig en liep verder mee, was een grappig klein huisje tussen de bomen met een mini balkonnetje met uitzicht op zee. Er kwam een dame zo genaamd even kijken of alles okay was, ik dacht oh mooi er is ook sociale controle.

Zijn naam is Per komt uit Noorwegen en reist al 13 jaar alleen, vind relaties moeilijk en problematisch, veel discussies en gevecht zei hij, Je altijd moeten verantwoorden als je anders bent en denkt zegt hij een beetje gepikeerd. En vind relaties een Win Loose situatie. bijvoorbeeld zegt hij als je ervaring hebt van 1 situatie moet je niet gaan discuseieren over situatie 2 waar je geen ervaring van hebt, en niet  willen  toegeven dat je geen ervaring hebt met 2 maar toch je gelijkheid stampvoetend proberen te krijgen. Weet niet wat er gebeurde tijdens dit gesprek maar ik voelde me geraakt, waar hij mij omhelsde en twee kusjes gaf op mijn wangen.

We liepen verder en opeens stond hij stil bij een scooter verhuur en voor ik het wist zat ik achter bij deze vriendelijke aardige hippe man op de scooter met een veel te grote helm op mijn kop. Ik vond het te gek!! zo midden in Thailand helemaal in Koh Chang met een wild vreemde hippie achterop de scooter. We reden weg waar hij opeens zei, ik weet echt niet welke kant de stad is we moeten  terug en ergens wat gaan drinken, ik vond het goed maar ik herinner me dat ik om 18.30 uur een massage had in het hotel en vroeg  of hij bij mij in het hotel een drankje wil gaan doen anders red ik het niet, zo gezegd zo gedaan. Onderweg naar mijn hotel realiseerde ik me hoe ver ik had gelopen er kwam geen einde aan die weg. Aangekomen bij mijn hotel was de moeder heel blij mij met iemand te zien, we dronken fruitshake  deelden foto's die ik snel op de scooter had gemaakt en namen afscheid. De masseuse stond klaar ik mag buiten gaan liggen en had er zin in. Na de heerlijke massage heb ik samen met de familie gegeten.

Ik betrapte mezelf dat ik me nu veel beter voelde en lol hebt gehad. Ik nam een douche deed de airco aan en kruipt voor de laatste keer in dit heerlijk bed.

1. Nils:
    11 januari 2019
    Mooie nieuwe prikkels. Het grote voordeel van alleen reizen: je maakt gemakkelijk contact met bijzondere mensen en hoort hun verhalen.