De Reis Naar Het Geluk Dag 5

24 december 2018 - Koh Chang, Thailand

20181224_174517

Thailand 24 december 2018

Van Chang Mai vluchthaven gevlogen naar Bangkok, bij het uitstappen vliegtuig stond gelijk een man met een bord in zijn hand met de eiland bestemmingen en gate nummers, goed geregeld dus allemaal. Tot nu toe loopt mijn zelf verzonnen rondreis heel soepel.  Ik kreeg mijn stoel aangewezen en ging lekker zitten, de reis zou een uur duren. Naast mij kwamen twee Isrealiers dames zitten leeftijd tussen 55 en 57 jaar. De dame die vlak naast me zat begon gelijk te kletsen met mij en vertelde dat ze zussen zijn en dat ze nu naar de eiland Koh Samui gingen. Ik heb gelezen dat het erg druk en toeristische is op Koh Samui. Ze vroeg nog naar mijn naam en voordat ik het door had waren we gezellig met z,n drieën aan het kletsen en aan het lachen. Opeens stond de de stuwarts naast hun stoel en zei van ,dames jullie hadden graag een andere zitplaats gewild toch? ik heb het voor jullie kunnen regelen . Ze keken heel angstig en zeiden van nee!  hoeft niet meer wijzend naar mij, wij blijven hier zitten we hebben haar gevonden.

De gesprekken met de dames gingen over werk,reizen en alleen zijn, het waren zelfstandige vrouwen die hun vrijheid heel hoog op prijs stellen. Een kwartier voordat we gingen dalen, vertelde de dame naast mij dat zei het geluk heeft gevonden in haar zelf en dat een man meer een belemmering is in je vrijheid en als je een man in je leven hebt ,dat het 3 dagen in de week max is, en niet meer. Ik moest wel om lachen de manier hoe zij het vertelde. Toen zei ze dat je vrijheid veel fijner is als je alleen bent dan samen. En dat ik nooit samen ben geweest zoals ik dacht , maar dat ik altijd ook in een relatie alleen ( eenzaam) ben geweest. Dit raakte mij en ik begon onophoudelijk te snikken omdat ik me realiseerde dat het ook zo was maar dat ik nooit zo hebt bekeken.

Een Thaise dame die voor mij zat keek door de gleuf van de stoel heen naar achteren en vroeg, gaat het? en vroeg of ik beetje water wou uit haar eigen fles ..KARMA . We zijn geland en toen zij de dame naast me tegen me, let maar op als je terug bent in Nederland ben je een heel ander persoon.

Bij airport Trat heb ik weer een binnenvlucht genomen  die ook een uur zou duren, naast mij zat een Thaise dame die heel stil zat , toen het eten geserveerd werd zei ze opeens tegen mij kijk uit is te heet, wat het voor mij niet was. We raakten in gesprek en zei vertelde dat ze internist is van beroep en dat ze op de vliegveld Trat werkt. Ze vertelde dat ze niet gelukkig is, ik vroeg haar waarom niet, waar zei vertelde dat ze haar werk niet leuk vind, maar niks anders kan en ook graag een vriend zou willen hebben. Wel vertelde ze, dat ze wel happy is dat ze alleen is. Ik vroeg aan haar geef mij drie redenen waarom alleen zijn haar gelukkig maakt. Toen zei ze:

Je kan gaan en staan waar je wil , Je kan jezelf zijn, en je hebt alle vrijheid.

Deze reis ging ook heel soepel ik kocht een ticket en met die ticket kon ik met een busje naar de pier mee rijden en dat is ook gelijk de ticket voor de ferry om met de bus naar Koh Chang te gaan en om dan weer met de zelfde busje mee te rijden naar het hotel.

Ik heb Koh Chang gekozen omdat ik wist dat het niet zo toeristische was en zeker niet bij Bang Bao waar mijn hotel zat. Ik heb een hotel gekozen in een stille omgeving met een prachtig uitzicht over het water. Dit heb ik bewust gedaan om te voelen wat stilte met mij doe en wat mijn emoties mij gaan vertellen.

Het is nu 22.00 uur in de avond terwijl ik zo vroeg van morgen vanuit Chang Mai vertrokken was. Ik heb  3 uur over gedaan om van Trat naar mijn hotel te komen. Stel dat ik alles met de bus had gedaan was ik een dag onderweg of meer.

De weg naar mijn hotel zat vol met bochten, de bus reed steeds meer naar beneden dan naar boven, uiteindelijk waren we er. De bus chauffeur belde naar het hotel, omdat de padden naar het hotel zo smal waren dat de bus niet doorheen kon rijden. Ik werd met een jeep opgehaald. Service van het hotel. Aangekomen kon ik doordat het erg donker was, niet veel zien, een meneer die buigend  naar mij , en mijn koffers aanpakte bracht mij naar mijn kamer, natuurlijk na het inchecken.

De Hotel zag er fantastisch uit hoe mooi die lag ,de rust was gelijk te voelen en het uitzicht die verlicht was over het water vanuit mijn balkon was hemels...

Ik kreeg de mededeling van de jonge man van de receptie dat vanavond omdat het kerstavond is, waar ik het niet eens door had, de buffet voor de nieuwe gasten gratis is. Ik bedankte de man vriendelijk met de worden kap kun ka, wat dankjewel betekend.

Perfect!  alles is zoals ik had verwacht ik voelde de rust ook heel diep van binnen maar was kapot van de reis.  Na het douchen liep ik naar de zwembad waar de buffet stond met allemaal heerlijke eten, de vriendelijke dames achter de buffet vroegen me steeds of alles okay was en naar wens.( buigend)

Na het eten kwam de jongeman van de receptie naar me toe en vroeg of alles naar wens was, waar ik met yes  beantwoorde, ik vroeg voor een glas rode wijn met de gedachten zo lekker naar bed te kunnen gaan.

Hij zei ga maar naar uw kamer het wordt naar je kamer gebracht.  ik ging op het balkon zitten met mijn benen omhoog. Ik genoot van mijn wijn starend naar het prachtige uitzicht.

Dit is wat ik wil, deze rust zocht ik. Even terug bij jezelf en tot mezelf komen van wie ik ben en van wat wil ik?

Resulotion Resort Koh Chang 2018