De Reis Naar Het Geluk Dag 11

30 december 2018 - Bangkok, Thailand

20181230_165105[1]

Thailand Bangkok 30 december 2018

De dag is aangebroken, vandaag reis ik naar Bangkok om daar 3 nachtjes te blijven en ook oud en nieuw te vieren. Het waren super mooie dagen hier in Koh Chang jammer dat ik weg ga, maar ik moet verder met mijn reis. Ik liep alvast met mijn trolley naar beneden en appte  Per dat ik al beneden sta bij de dame van de tour. Omdat ik daar opgehaald werd door de taxi bus. Ik zie Per in de verte aankomen lopen met mijn zware koffer en zag dat hij het zwaar had. De taxi bus liet zich niet lang op zich wachten , ik bedankte hem vriendelijk voor de mooie gesprekken en zijn vriendelijkheid en ging in de bus zitten, net voordat de chauffeur de deur dicht ging doen ,kreeg ik een klein rood fluwelen doos in mijn schoot geworpen en Per zei maak met oud en nieuw open zodat je aan mij kan denken, ik keek verbaasd naar deze actie maar voordat ik wat terug kon zeggen, gingen de deuren van de bus dicht en we reden weg. Het was druk onderweg en de chauffeur reed  vrij hard en agressief. Bij de ferry aangekomen stonden ze klaar om te gaan varen. De chauffeur kreeg voorrang en een andere ingang omdat hij te laat was. Aangekomen bij Trat luchthaven en ingecheckt te hebben ging ik op mijn gemak zitten en zag dat er een corner was waar je gratis thee of koffie mocht pakken en ook gratis versnaperingen... cool.

Je kan vanuit je chill ruimte de vliegtuig zien landen en een half uur later mochten we al instappen, ik kreeg een gelukkig gevoel over me heen en werd hierdoor opgewonden met Bangkok in mijn gedachten. Het duurde niet lang voordat we in Bangkok zijn. We zijn geland in Bangkok het voelt gelijk anders gelijk chaotisch en gehaast. Ik pakte mijn koffers en ging op zoek naar een taxi en dat was niet makkelijk er stond een hele lange rij voor de taxi's en als je sneller wil betaal je het dubbel. Ik herinnerde me opeens dat de backpackers in Chang Mai in het hostel de app Grab op mijn telefoon hadden gedownload, ik moet alleen aangeven op de app waar ik naar toe wil en dan word een taxi naar mij toegestuurd. Dus dat deed ik ,maar zelf dat ging niet snel. Het is veel te druk op het airport in Bangkok waarschijnlijk voor oud en nieuw dagen. Na anderhalf uur was mijn taxi eindelijk gearriveerd, ik was blij en sprong in de taxi de chauffeur kon geen woord Engels waar ik dacht eigenlijk gek voor in zo grote stad. Onderweg heeft de taxi chauffeur twee keer Tol betaald, daarna reden we richting stad . Ik keek mijn ogen uit en kon niet wachten om uit te kunnen stappen, uiteindelijk reed hij een straat in waar veel hoge gebouwen en restaurants prachtig verlicht waren, het zag er heel gezellig uit en ik zag veel chinezen niet veel maar heel veel. Wij zijn gearriveerd en waren middenin  China Town en hier  bevind ook mijn hotel. Ik stapte uit en kon mijn ogen niet geloven, prachtige hotel met een cocktail bar aan de straatkant midden in China Town. Mijn koffers werden gelijk meegenomen door een Thaise man die vriendelijk een buiging maakte. Na het inchecken liep ik met hem mee de lift in naar mijn kamer, ik heb nog nooit zo mooi hotel gezien de inrichting  en de kleuren zijn amazing. Eenmaal in mijn kamer zag ik dat het mooier was dan op de site, het leek de kamer van de sjeik zijn vrouw wel beeldschoon!

Ik heb alles gefilmd en ging op het bed liggen om het te proberen of het lekker slaapt , hmm heerlijk ligt ie, ik nam een douche en ging de straat op om te gaan eten, wat een amazing  ambiance. Mensen staan in de rij voor een plek om te kunnen eten, dus heb ik ook gedaan toen ik zag dat er grote kreeften op de grill lagen, vond ik niet erg om te wachten. Eenmaal aan de beurt kreeg ik een plek aan tafel bij twee jongens en een Thaise dame. we hebben gezellig zitten kletsen en hebben telefoon nummers gewisseld voor als ik morgen met oud en nieuw nog geen plannen had. Terug gekomen in het hotel zag ik dat de band aan het spelen was in het cocktail bar. Ik zocht naar een plek, maar die was er niet het was overal bezet. Ik werd geroepen door een meneer die met zijn Thaise vriendin aan het cocktail zaten om bij hun te komen zitten, dus dat heb ik gedaan. Zijn naam is John een Hongarije is rechter wonend in Australië en is op bezoek bij zijn Thaise vriendin, zei vertelde dat ze de deur alleen uitgaat als hij er is. Ze zat de cocktails achter elkaar te drinken.

Ik vertelde aan hun dat ik morgen graag vuurwerk wil zien maar weet niet waar het beste plek is om naar te gaan kijken. John had een tip voor mij en zei pak morgen de taxi laat hij jou naar Sheraton hotel brengen, ga binnen het hotel en vraag aan de receptie waar de pier is. En als ze jou niet begrijpen laat ze mij maar bellen dan leg ik ze uit in het Thais, ik bedankte hem vriendelijk voor de tip en zag dat het al 23.30 uur was, dus zei ik gedag tegen hem en zijn aardige vriendin en ben weer China Town ingegaan. Ik vond de sfeer zo leuk en besloot om in een hele drukke massage salon mijn voeten te laten masseren voor vijfenveertig min. Daarna liep ik terug naar mijn hotel ging de lift in en liep naar mijn kamer toe, heerlijk even lekker op mijn bed een beetje lezen en dan slapen. Morgen weet ik nog niet wat ik wil, maar ik zie het wel. Voor nu welterusten.